The sun will come out tomorrow

24 januari 2006 - Cairns, Australië

Hallo beste maatjes,

Zo rap had je me niet verwacht he.

Ik ben begonnen met een beetje een valse start. De traditie wil dat er iedere keer iets fout loopt met mijn vluchten, en ook deze keer was er geen ontsnappen aan. (De laatste keer ben ik in Hong Kong opgestegen in het midden van een tyfoon en moesten we na een uurtje vliegen richting Frankfurt met een uitgevallen motor een noodlanding maken in Bangkok )

De eerste kwaaltjes begonnen in Londen. Blijkbaar kampt London Heathrow met een groot benzinetekort sinds de ontploffing in een naburige olieraffinaderij een maand geleden (waarvan sommigen wiens naam ik hier niet ga noemen me trouwens van verdachten omdat ik net dat weekend in Londen zat).

Er moest dus bijgetankt worden op het naburige Stansted airport. Een vlucht van 15 minuten met een boeing 747 en een zeer korte landingsbaan! Maar bon, niet echt een groot probleem.

De echte problemen startten echter vanaf Sydney. De vlucht van Bangkok naar Sydney had redelijk wat vertraging opgelopen waardoor ik nog 15 minuten had om over te stappen naar mijn binnenlandse vlucht naar Cairns en daarbij nog douane en customs moest passeren. Ik heb een spurt van ongeveer 500m getrokken en heb de finish net gehaald. Toen we nog geen 5 minuten in de lucht hingen meldde de kapitein echter dat we een tussenlanding zouden maken in Townsville! Blijkbaar was het in Cairns superslecht weer en hadden ze niet genoeg brandstof aan boord om boven Cairns te blijven rondcirkelen, wachtend op een goed moment om te landen. Na een tankstop van 45 minuten vlogen we dan toch verder tot Cairns.

Tot overmaat van ramp was door de korte overstaptijd in Sydney mijn baggage er niet bij in Cairns. Die zijn ze gelukkig wel later vanavond in mijn hotel komen leveren.

Uiteindelijk ben ik hier in mijn hotel aangekomen om 14h lokale tijd, 37 uur nadat ik thuis in de auto ben gestapt.

Het 2e slechte nieuws van de dag was dat Emma, de Britse vriendin waarmee ik de eerste 3 weken zou rondtrekken, met zware tandproblemen in Sydney zit en pas vrijdag ipv vandaag naar Cairns kan komen. Dat betekent dat ik mij hier 2,5 dagen ga moeten proberen bezig te houden. De eerste dag is al nuttig gebruikt door te slapen. Morgen plan ik een dagje aan het zwembad met het aangename gezelschap van Harry Potter en de Halfbloedprins. En dan zullen we zel zien zeker.

3e tegenslag is dat het hier ipv zonnig, volop aan het gieten is. Maar het is wel tropisch warm dus dat is al iets.

Oh well, op naar een betere dag morgen.

Sarahxxx